Parametry
Teorie a Praxe
Fotogalerie
Měření
Rady a Doporučení
Optimalizace




Elektromobil
Nissan Leaf
Tesla Model S
Jak koupit Model S
Síť nabíjecích stanic
Anketa uživatele
Anketa provozovatele



Aktuality
O mně, Kontakt
Partneři

        Cesta Tilburg - Česká republika

Zkušenosti dalších majitelů Modelu S.


20. - 23.11.2013 Tilburg - Zlín :

Pro cestu do Tilburgu jsem se rozhodl pro let se společností Wizzair /wizzair.com/, která létá z Brna do Eindhovenu (asi 25 km JV od Tilburgu) vždy ve středu a v neděli s odletem v 16:00 hodin. Letěl jsem středečním letem, abych byl s autem na víkend už doma. Do letadla je možné vzít bezplatně zavazadlo o rozměrech 42x32x25 cm bez limitu hmotnosti (ostatní se platí). Do tohoto kufříku se mi bez problému vešel nabíjecí kabel Mennekes, 5 dalších 4 a 5 kolíkových zásuvek, tablet, nabíječky všeho druhu, doklady a osobní věci na krátký pobyt. Letenku jsem objednával přes internet 15 dnů dopředu za 599,- Kč, ale o týden později už stála jen 399,-Kč (cenová politika je dle vytížení, obecně jsou středeční lety levnější a volnější, přesto bylo letadlo zaplněno z 85-90% /Airbus, 180 míst/). Start byl o 15 minut dříve – v 15:45 hodin …. Asi jsme už byli všichni a bylo volno.

V Eindhovenu jsme přistáli v 17:25 (plánovaný přílet dle let.řádu 17:40). Protože se moje cesta uskutečnila ve středu 20.11.2013, po příletu už byla tma. Původně jsem měl v plánu jet z letiště do Tilburgu taxíkem, ale taxíkář chtěl za cestu asi 80 €. Zdálo se mi to hodně a tak jsem se rozhodl pro dobrodružnou výpravu hromadnými dopravními prostředky následovně:
Po východu z letiště asi 100m vpravo je automat na jízdenky MHD, kde je třeba koupit jízdenku za 3,5 € (automat bere mince a 5€ a 10€ bankovky, vrací zpět drobné). Hned za automatem je zastávka autobusu MHD /dlouhý, kloubový autobus, jízdenku kontroluje řidič /č.400 nebo 401, který má cílovou stanici „Central Station“ v Eindhovenu. Autobus nikde jinde nezastavuje, jízda trvala asi 12-15 minut, příjezd na Central Station Eindhoven v 18.03 hodin. Po výstupu z autobusu jsem šel s davem do nádražní budovy, kde je dlouhý podchod pod vlakovými nástupišti. V podchodu je mj. spousta automatů na jízdenky – ty jsou ale na karty. Vlakovou jízdenku do Tilburgu jsem koupil za hotové (7,20 €) v Ticket Servisu – až na konci podchodu vlevo. Pak jsem se podchodem vrátil zpět na nástupiště č.6, ze kterého měl v 18.32 odjezd do Tilburgu vlak „Sprinter“. Vlak byl čistý a skoro prázdný, plyšové sedadla, nic neponičeno a nepočmáráno. Do Tilburgu na „Central Station“ jsme dorazili (bez zastávky) asi v 18.55. Po východu z nádraží jsou po 50m vpravo stanoviště autobusů MHD. Podle mapy ve vitríně mezi nástupišti jsem zjistil, že k mému hotelu přímo naproti TESLY (Auberge De Moerse Hoeve, adresa Heibloemstraat 12, De Moer, 5176 NM, NL, tel. +31135799988, GPS 51,60856N, 5,00440E, WiFi zdarma, cena příjemného pokoje 84 € za noc bez snídaně) jede autobus č.127, odjezd 19:16, platba 3,5 € za jízdenku u řidiče. Řidiče jsem požádal, aby mne upozornil, až tam budeme – ochotně mi vyhověl a zastavil na křižovatce hned naproti hotelu. (Jinak zastávka je asi 400m dále u „Coca-Coly“ – asi 350m dlouhá hala výroby pro NL). Po příchodu na prázdný hotel jsem musel chvíli někoho hledat, kdo by mi předal klíč od předem zabookovaného pokoje /na booking.com/ - nakonec mi ho dal číšník v restauraci. Na pokoj jsem dorazil v 19:45 hodin – přesně 4 hodiny od odletu z Brna – PARÁDA !!!

Zato v TESLE příští den ráno (čtvrtek) začalo dobrodružství – auto bylo OK, ale neměli zajištěné převozní značky a tak jsem na ně čekal do pátku na náklady TESLY (ubytování vč.plné penze). S autem jsem vyjel z brány až v pátek ve 12.05 hodin poté, co už jsem jim sdělil, ať mi vrátí peníze, že si raději koupím jiné auto …….. hned byli všichni ve střehu a i značky se našly…. Vyrazil jsem tedy v nejnevhodnější dobu na přeplněné cesty v Německu, ale kromě zablokovaných křižovatek v Düsseldorfu a v Kölnu to celkem šlo.

Nabíjel jsem až na nabíjecí free stanici v ELZu, Rathausstrasse 39, od 16 do 18 hodin. Chvíli jsem na 3 parkovištích nabíjecí stojan hledal, až jsem zjistil, že stojím 20m od něj (je na parkovišti po levé straně ve směru příjezdu). Nabíjecí kabel Mennekes jsem musel několikrát připojit a odpojit – nějak se zařízení nemohla dohodnout. Nakonec začalo nabíjení 6A – to už jsem byl v klidu, že tam nezůstanu. Dal jsem si v blízké pizzerii VALENTINO večeři u krásného 3m dlouhého akvária, obsluha byla příjemná – na účet podniku mi nabídli i štamprlku místního likéru, kterou jsem musel s díky odmítnout.

Po návratu do auta bylo nabíjení samo zastaveno z mně neznámého důvodu, ale protože bylo nabito na 172 km (ze zbylých 60) na 106 km dlouhou trasu kolem Frankfurtu, tak jsem dál už nic nezkoušel a vyrazil….. do Stockstadtu am Main, Bahnhofstrasse 1, kam jsem „úsporně“ přijel ve 20 hodin. Nabíjecí veřejná free stanice pro Mennekes připojení byla mezi 4. a 5. parkovacím místem před nádražím, nabíjel jsem na pravé zásuvce (ta vlevo prý nefungovala správně). Nabíjení fungovalo perfektně (3x26A), takže jsem si zatopil, vyhřál sedadlo spolujezdce, na kterém jsem si zdřímnul. Vzbudil jsem se před půlnocí, bylo nabito na 95%, tak jsem ještě půl hodinky počkal a vyrazil do …. Rozvadova, kam jsem přijel po 4.hodině ranní.

Asi 6-7 km za hranicemi jsou po obou stranách dálnice na Prahu 2 čerpací stanice v obou směrech – je třeba přejet nadjezdem na čerpačky v protisměru (směr do Německa) a u té vzdálenější je u kompresoru a vysavače červená zásuvka, 5 kolík, 3x16A. Připojil jsem nabíjecí TESLA kabel s adaptérem a nabil na dalších 250 km do Prahy, kde jsem se v 10 hodin potkal s o 14 dnů starším TESLAřem, který mi laskavě nabil auto na cestu na Moravu – domů do Zlína. Moc mu za vše děkuji, u 3. sjezdu pražského okruhu na Vestec má nádherný motorest U krbu – doporučuji pobejt.

Na D1 (tankodrom) jsem vyrazil asi v 15 hodin, ale v 17 hodin mi to nedalo a otestoval jsem ještě free nabíječku na letišti v Brně-Slatině, kterou jsem okouknul už před odletem. Nabíjení perfektní (Mennekes, 3x26A, Kartička EON ke stojanu v nedaleké vrátnici letiště, při nabíjení se parkování za závorou letištního parkoviště neplatí - je třeba ale absolvovat zajímavou registrační a přepážkovou proceduru - na vše mají návod). Nabíjel jsem 2,5 hodiny, trochu jsem zdříml, po 20.hodině jsem byl doma ve Zlíně.

Tolik tedy moje 1.dobrodružná cesta s TESLOU. Všem případným následovníkům přeji šťastnou cestu.

Karel Pálka, Tel:606 840 261





Poslední aktualizace
19. červen 2014



Počet zájemců

Uživatel: 85
Provozovatel: 29