Parametry Teorie a Praxe Fotogalerie Měření Rady a Doporučení Optimalizace Elektromobil Nissan Leaf Tesla Model S Jak koupit Model S Síť nabíjecích stanic Anketa uživatele Anketa provozovatele Aktuality O mně, Kontakt Partneři |
    Optimalizace využití vyrobené energie... 1, Automatická akumulace vyrobené energie Jak jsem rychle zjistil, je výhodnější elektřinu uskladnit, než ji dát za pár haléřů ČEZu a za pár hodin ji opět kupovat za 4 Kč. Základem rentability takového řešení je ale vhodný akumulátor. Klasický olověný akumulátor je sice na první pohled nejlevnější, ale díky nízkému počtu cyklů (cca 500) a krátké životnosti (3-7 let) nakonec vyjde cena uskladněné elektřiny přes 4 Kč/kWh. Naštěstí už existují i lepší akumulátory (např: LiFePO4), kde se dá teoreticky dostat s cenou za uskladněnou elektřinu pod 3 Kč/kWh. Když se k tomu přičte výhoda toho, že člověk získá záložní zdroj pro případ výpadku rozvodné soustavy, tak je volba jasná.
2, Automatické zapínání spotřebičů V domácnosti je většinou několik spotřebičů, u kterých lze posunout dobu provozu na období kdy je dostatek solární elektřiny. Typicky jsou to myčka, pračka, sušička, klimatizace, nabíječ mobilů, bojler a v topné sezóně topná tělesa, nebo akumulační vytápění. Teoreticky by se dalo uvažovat o elektrolytickém rozkladu vody, popřípadě o technologických procesech, které jdou přerušit a opět spustit v době dostatku slunce. Proto jsem se pustil do elektronického řídícího systému, který si bude hlídat přebytky proudu, které by tekly k ČEZu a přednostně bude nabíjet v bodě 1, uvedené akumulátory a v případě větších přebytků bude schopen zapínat jednotlivé spotřebiče. O výsledcích mého snažení tady budu informovat a až bude tento systém odladěn, samozřejmě ho zpřístupním dalším zájemcům.
3, Dobíjení elektromobilu Celkový výkon elektrárny v celoročním průměru
více než dvojnásobně převyšuje spotřebu celé domácnosti. V měsících listopad,
prosinec a leden se vyrobí zhruba tolik elektřiny, co se spotřebuje, ale v létě
se vyrobí trojnásobek a proto se přímo nabízí využití pro dobíjení elektromobilů.
Nadbytek v jednotlivých měsících postačuje přibližně na následující najeté kilometry:
4, Realizace předešlých bodů v praxi Očekával jsem, že po spuštění svých stránek s informací
o záměru vybudovat interaktivní síť rychlodobíjecích stanic, budu mít takový zájem se strany
potenciálních provozovatelů, že budu doslova zavalen žádostmi o umístnění nabíjecí stanice
právě u nich a budu vybírat ty optimálně umístněné ... nestalo se.
|
26.04.2024 11:21 Power = 1320 W DC1 U = 435 V DC2 U = 421 V DC1 I = 1.70 A DC2 I = 1.61 A DC1 P = 740 W DC2 P = 678 W PanT1 = -18.6 ˚C PanT2 = -19.1 ˚C Temp. = -19.4 ˚C AC1 U = 227 V AC2 U = 228 V AC3 U = 227 V AC1 I = 1.93 A AC2 I = 1.96 A AC3 I = 1.92 A AC1 P = 438 W AC2 P = 447 W AC3 P = 435 W Today Energy: 15.99 kWh Total Energy: 124707 kWh |