Parametry
Teorie a Praxe
Fotogalerie
Měření
Rady a Doporučení
Optimalizace




Elektromobil
Nissan Leaf
Tesla Model S
Jak koupit Model S
Síť nabíjecích stanic
Anketa uživatele
Anketa provozovatele



Aktuality
O mně, Kontakt
Partneři

    Rady a doporučení...

1, Výběr měniče:

Díky požadavku ČEZ-u na rozdělení výkonu do třech fází jsem měl možnost, kromě finálně použitého měniče Kostal PIKO 10.1, krátkodobě vyzkoušet měniče Solutronic SolPlus50 a Sunville SV10000 a proto mohu trochu zhodnotit alespoň některé jejich vlastnosti. Největší rozdíly jsem zaznamenal v účinnosti při malém výkonu do 10 % nominálního výkonu a v hlučnosti při výkonu nad 60 % nominálního výkonu. Nejtišší byl jeden z měničů SolPlus 50 a v malém výkonu je nejúčinnější PIKO 10.1. Já osobně preferuji maximální účinnost a případné obavy z hlučnosti doporučuji řešit umístněním měniče do míst kde se nebydlí. Například do sklepa, garáže, nebo na půdu.


2, Výběr automobilu:

Možná se na první pohled zdá, že tohle sem nepatří, ale tento bod je tak závažný že ho doporučuji přečíst všem.
Jedním z mála přínosů celosvětové krize je, že jsou automobilky nuceny uvolnit elektromobily do sériové výroby (pokud někdo pochybuje o tom, že to dělají jen z donucení, tak ať se podívá na film "Kdo zabil elektromobil" = "Who killed the electric car"). Díky tomu budeme mít od roku 2010 možnost výběru, zda si pořídíme auto se spalovacím motorem, nebo na elektřinu. O tom, že se tato možnost volby (tentokrát díky šrotovnému) již potřetí v historii neodsune na později, rozhodujeme my všichni = spotřebitelé, kteří rozhodují o tom co si koupí na základě toho co považují za správné a ne na základě manipulujících reklam. Proto každému upřímně doporučuji již neinvestovat do aut se spalovacím motorem, ale počkat rok na novou generaci elektromobilů a koupit elektromobil.
Pokud máte výhrady proti elektromobilům, přečtěte si, čím se liší moderní elektromobil od auta se spalovacím motorem na stránce Elektromobil. Ztratíte možná půl hodiny čtením, ale může Vám to ušetřit špatně investované statisíce.




29.03.2024 17:01

Power = 424 W

DC1 U = 405 V
DC2 U = 394 V
DC1 I = 0.57 A
DC2 I = 0.56 A
DC1 P = 231 W
DC2 P = 221 W
PanT1 = -19.0 ˚C
PanT2 = -19.1 ˚C
Temp. = -19.4 ˚C

AC1 U = 218 V
AC2 U = 220 V
AC3 U = 219 V
AC1 I = 0.64 A
AC2 I = 0.66 A
AC3 I = 0.63 A
AC1 P = 140 W
AC2 P = 145 W
AC3 P = 139 W

Today Energy:
40.51 kWh

Total Energy:
124057 kWh